haberci
Administrator
Reputation:
Feminist Frequency kurucusu Anita Sarkeesian yıllık, cinsiyet odaklı E3'te duyurulan video oyun analizinin kötülük amacı taşımadığını ve gerçeklik olduğunu açık hale getirmek istiyor 2019 yılında bile video oyunlarda büyük oranda erkek ana karakterler öne çıkmakta Feminist Frequency'nin belirttiğine göre bu yıl E3'te tanıtılan 109 oyunun sadece sekiz tanesi (veya %7'si) kadın yıldızlara sahip ve 29 oyun (%26) erkek ana karakterlere sahip Yeni oyunların %52'si ise oyuncuların belirli karakterler veya cinsiyet seçmesine izin veren sistemlere sahip Bu istatistikler tek başlarına iyi veya kötü değil, sadece gerçekler
Sarkeesian E3'te Engadget sahnesinde kırıcı olmaya çalışmadıklarını söylerken, gerçekten ilerleme kat etmek için gerçek sayılara bakılması gerektiğini belirtmekteydi
Sarkeesian ve Feminist Frequency'nin yönetici editörü Carolyn Petit, 2019 yılından beri E3'te tanıtılan oyunlardaki ana karakterlerin cinsiyetleri üzerine veri toplamaktaydı ve endüstri içerisindeki pek çok kişi bu yılı kadınların yılıolarak adlandırmıştı Sarkeesian ve Petit ise bunu kabul etmemiş ve E3'te gerçekten kadın ana karakterleri içeren oyunların sayılarını belirlemeye karar vermişlerdi
Görünene göre E3 2019'te yeni oyunların sadece %9'u kadın yıldızlara yer verirken %32'sinde erkek baş roller bulunmaktaydı 2019 yılında ise fark büyüdü ve oyunların sadece %3'ü kadın ana karakterlere sahipken %41'i erkek ana karakterlere sahipti Bu büyüme, Sarkeesian ve Petit'in bu yılki sayılan için endişelenmelerine sebep olmaktaydı ancak sayılar, kadınların yılıolarak adlandırılan 2019'e 2019'dan daha yakındı
Petit, önemli olan şeyin gerçekte yapılacak daha çok şey varken eşitliğin sağlandığını söyleyip kenara çekilmemek gerektiğini söylemekte Ayrıca bu akımların cesaret verici ve mükemmelolduğunu ama umarız herhangi bir şeyin sonu olmadığınıda belirtmekte
Önceki HaberTüm Zamanların En Komik 6 Oyunu! Sonraki HaberApple, VPN Tabanlı Reklam Engelleyicileri Kaldırdı
Sarkeesian E3'te Engadget sahnesinde kırıcı olmaya çalışmadıklarını söylerken, gerçekten ilerleme kat etmek için gerçek sayılara bakılması gerektiğini belirtmekteydi
Sarkeesian ve Feminist Frequency'nin yönetici editörü Carolyn Petit, 2019 yılından beri E3'te tanıtılan oyunlardaki ana karakterlerin cinsiyetleri üzerine veri toplamaktaydı ve endüstri içerisindeki pek çok kişi bu yılı kadınların yılıolarak adlandırmıştı Sarkeesian ve Petit ise bunu kabul etmemiş ve E3'te gerçekten kadın ana karakterleri içeren oyunların sayılarını belirlemeye karar vermişlerdi
Görünene göre E3 2019'te yeni oyunların sadece %9'u kadın yıldızlara yer verirken %32'sinde erkek baş roller bulunmaktaydı 2019 yılında ise fark büyüdü ve oyunların sadece %3'ü kadın ana karakterlere sahipken %41'i erkek ana karakterlere sahipti Bu büyüme, Sarkeesian ve Petit'in bu yılki sayılan için endişelenmelerine sebep olmaktaydı ancak sayılar, kadınların yılıolarak adlandırılan 2019'e 2019'dan daha yakındı
Petit, önemli olan şeyin gerçekte yapılacak daha çok şey varken eşitliğin sağlandığını söyleyip kenara çekilmemek gerektiğini söylemekte Ayrıca bu akımların cesaret verici ve mükemmelolduğunu ama umarız herhangi bir şeyin sonu olmadığınıda belirtmekte
Önceki HaberTüm Zamanların En Komik 6 Oyunu! Sonraki HaberApple, VPN Tabanlı Reklam Engelleyicileri Kaldırdı