haberci
Administrator
Reputation:
Gelecekte hayatımızda kıymetli bir yer edineceği düşünülen yapay zekâ sistemlerine yönelik yatırımlar suratını kesmeden devam ediyor. Birçok teknoloji devi, kendi yapay zekâlarını geliştirerek kullanıma sunuyor. Kullanıcı ile metin yahut konuşma yoluyla bağlantı kurabilen
sohbet botları (chatbot)
da bu sistemler ortasında yer alıyor. Google'ın geçtiğimiz aylarda şuur kazandığı tezleriyle gündeme gelen LaMDA modeli buna bir örnek olabilir. Şirket, bu durumu yalanlamış ve iddiayı ortaya atan çalışanı işten çıkarmıştı.
Şimdi ise yapay zekâ yatırımı yapan şirketlerden biri olan
Meta'dan
bir atak geldi. Şirketin yapay zekâ araştırma laboratuvarı, son teknoloji bir sohbet botu (chatbot) geliştirdi ve bu sistemi beşerler ile konuşması için internet üzerinden kullanıma sundu. Bota,
BlenderBot 3
isminin verildiği belirtildi.
İnsanlar ile yapılan konuşmalar, bot hakkında geri bildirim toplamak için kullanılacak
Açıklamalara nazaran BlenderBot 3, bu link üzerinden erişilebilir durumda. Lakin bu erişimin şu an için sadece ABD'deki insanlara açık olduğunu, yakın vakitte öbür ülkelere gelebileceğini belirtmek gerek. Meta, sohbet botu ile
doğal ve genel sohbetler
edilebildiği belirtirken sistemin tıpkı vakitte dijital asistan olarak da kullanılabileceğini söylüyor. Bir prototip olan botun erişime açılmasının sebebinin ise geri bildirim toplamak ve gelişim sağlamak olduğu tabir ediliyor.
Ayrıca, botun muhakkak bahisler hakkında konuşmak için
internetten arama
yapabildiği belirtiliyor. Kullanıcıların da botun bilgileri nerelerden aldığını görebileceği belirtiliyor. Meta, BlenderBot'u halka açarak lisan modellerinin karşılaştığı problemleri engellemeyi planlıyor. Şirketin, botun kaba lisan, hakaret, uygunsuz yorum üzere karşılıkları en aza indirmeye çalıştığı ve sohbet eden kullanıcıların kuşkulu yanıtları işaretleyebileceği aktarılıyor. Meta'dan yetkililer de bu geliştirme kademesinde topladıkları tüm bilgileri halka açık bir biçimde yayınlamayı planladıklarını söylüyor.
Meta, yıllar evvel Microsoft'un yaşadığı sohbet botu faciasını yaşamayacağını söylüyor
Prototip yapay zekâ botlarını halka sunmanın, geçmişte birtakım teknoloji şirketleri için berbat sonuçlar doğurduğunu belirtmekte yarar var.
Microsoft
, geçtiğimiz yıllarda Tay isimli bir botu Twitter'da kullanıma açmıştı. Lakin kestirim edebileceğiniz üzere makûs niyetli kullanıcılar, botun
ırkçı, uygunsuz ve bayan düşmanı
sözler kullanmasını sağlamıştı. Microsoft da 24 saat bile dolmadan botu çevrim dışı hâle getirmişti.
Meta, Tay'de yaşananlardan bu yana yapay zekâ konusunda büyük ilerlemeler kaydedildiğini söylüyor. Şirket, Microsoft'un bu yanlışını tekrarlamayacaklarını ve BlenderBot'un bu türlü bir şeyle karşılaşmaması için
bütün güvenlik önlemlerin
e sahip olacağını belirtiyor. Meta'nın yapay zekâ araştırmacılarından olan Mary Williamson da Tay'in gerçek vakitli irtibattan öğrendiğini, BlenderBot'un ise statik bir model olduğunu söylüyor.
İnsanlar üzere doğal sohbetler gerçekleştirebilen botlar amaçlanıyor
Williamson, günümüzde kullanılan birden fazla botun misyon odaklı olduğunu açıklamalarına ekliyor. Evvelce programlanmış diyalogları içeren müşteri hizmetleri botlarını örnek veren araştırmacı, asıl gerekenin
insanlar üzere doğal sohbet edebilen botlar
olduğunu vurgulayarak Meta'nın çalışmalarındaki hedefinin bu olduğunu kaydediyor. Pekala siz yapay zekâ sohbet botları ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.
sohbet botları (chatbot)
da bu sistemler ortasında yer alıyor. Google'ın geçtiğimiz aylarda şuur kazandığı tezleriyle gündeme gelen LaMDA modeli buna bir örnek olabilir. Şirket, bu durumu yalanlamış ve iddiayı ortaya atan çalışanı işten çıkarmıştı.
Şimdi ise yapay zekâ yatırımı yapan şirketlerden biri olan
Meta'dan
bir atak geldi. Şirketin yapay zekâ araştırma laboratuvarı, son teknoloji bir sohbet botu (chatbot) geliştirdi ve bu sistemi beşerler ile konuşması için internet üzerinden kullanıma sundu. Bota,
BlenderBot 3
isminin verildiği belirtildi.
İnsanlar ile yapılan konuşmalar, bot hakkında geri bildirim toplamak için kullanılacak
Açıklamalara nazaran BlenderBot 3, bu link üzerinden erişilebilir durumda. Lakin bu erişimin şu an için sadece ABD'deki insanlara açık olduğunu, yakın vakitte öbür ülkelere gelebileceğini belirtmek gerek. Meta, sohbet botu ile
doğal ve genel sohbetler
edilebildiği belirtirken sistemin tıpkı vakitte dijital asistan olarak da kullanılabileceğini söylüyor. Bir prototip olan botun erişime açılmasının sebebinin ise geri bildirim toplamak ve gelişim sağlamak olduğu tabir ediliyor.
Ayrıca, botun muhakkak bahisler hakkında konuşmak için
internetten arama
yapabildiği belirtiliyor. Kullanıcıların da botun bilgileri nerelerden aldığını görebileceği belirtiliyor. Meta, BlenderBot'u halka açarak lisan modellerinin karşılaştığı problemleri engellemeyi planlıyor. Şirketin, botun kaba lisan, hakaret, uygunsuz yorum üzere karşılıkları en aza indirmeye çalıştığı ve sohbet eden kullanıcıların kuşkulu yanıtları işaretleyebileceği aktarılıyor. Meta'dan yetkililer de bu geliştirme kademesinde topladıkları tüm bilgileri halka açık bir biçimde yayınlamayı planladıklarını söylüyor.
Meta, yıllar evvel Microsoft'un yaşadığı sohbet botu faciasını yaşamayacağını söylüyor
Prototip yapay zekâ botlarını halka sunmanın, geçmişte birtakım teknoloji şirketleri için berbat sonuçlar doğurduğunu belirtmekte yarar var.
Microsoft
, geçtiğimiz yıllarda Tay isimli bir botu Twitter'da kullanıma açmıştı. Lakin kestirim edebileceğiniz üzere makûs niyetli kullanıcılar, botun
ırkçı, uygunsuz ve bayan düşmanı
sözler kullanmasını sağlamıştı. Microsoft da 24 saat bile dolmadan botu çevrim dışı hâle getirmişti.
Meta, Tay'de yaşananlardan bu yana yapay zekâ konusunda büyük ilerlemeler kaydedildiğini söylüyor. Şirket, Microsoft'un bu yanlışını tekrarlamayacaklarını ve BlenderBot'un bu türlü bir şeyle karşılaşmaması için
bütün güvenlik önlemlerin
e sahip olacağını belirtiyor. Meta'nın yapay zekâ araştırmacılarından olan Mary Williamson da Tay'in gerçek vakitli irtibattan öğrendiğini, BlenderBot'un ise statik bir model olduğunu söylüyor.
İnsanlar üzere doğal sohbetler gerçekleştirebilen botlar amaçlanıyor
Williamson, günümüzde kullanılan birden fazla botun misyon odaklı olduğunu açıklamalarına ekliyor. Evvelce programlanmış diyalogları içeren müşteri hizmetleri botlarını örnek veren araştırmacı, asıl gerekenin
insanlar üzere doğal sohbet edebilen botlar
olduğunu vurgulayarak Meta'nın çalışmalarındaki hedefinin bu olduğunu kaydediyor. Pekala siz yapay zekâ sohbet botları ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Niyetlerinizi yorumlarda paylaşabilirsiniz.


